A AdServe – Plan procentowy kampanii (Year 1)
Wersja 1.0
Założenia Year 1
Cztery koszyki: Płatne, Wymiana, Pro bono (bezpłatne kampanie organizacji) i PSA (komunikaty społeczne). Poniżej rampa kwartalna z minimalnym udziałem płatnych i stałym PSA 2 procent. Pro bono startuje wysoko, potem maleje wraz ze wzrostem sprzedaży.
Płatne — nie mniej niż floor w kwartale
Wymiana — kredyty partnerów
Pro bono — bezpłatne NGO, fundacje, wspólnoty
PSA — stałe 2 procent, alert do 5 procent na 24 h
Parametry
Udziały sumują się do 100 procent. Floor płatnych to udział minimalny w skali doby, jeśli popyt jest dostępny. PSA ma stały limit 2 procent (alert do 5 procent na 24 h).
Podział dobowy i godziny
To jest plan. Realizacja zależy od popytu na płatne i sald wymiany. Gdy zabraknie płatnych, wolne miejsce przejmie najpierw wymiana, potem pro bono. PSA nie przekracza 2 procent doby (z wyjątkiem trybu alert).
Dayparting (szczyt i noc)
W dzień 06:00–22:00 więcej płatnych, w nocy 22:00–06:00 nadrabiamy wymianę i pro bono. PSA stałe 2 procent.